کد مطلب:259365 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:164

یک نکته ی جالب
ممكن است گفته شود: سخن گفتن عیسی علیه السلام در گاهواره، معجزه ی بزرگی بود كه خدا آن را برای نشان دادن نبوت و رسالت او، پدید آورد.

پاسخ این است كه: در مورد امام مهدی علیه السلام نیز خداوند برای نشان دادن امامت آن حضرت و نومید ساختن دشمنان حق و عدالت، این معجزه ی بزرگ را پدید آورد، چرا كه حضرت مهدی علیه السلام امام و پیشوای عیسی علیه السلام نیز هست و آن پیامبر بزرگ به



[ صفحه 166]



هنگامه ی ظهور مهدی علیه السلام از آسمان فرود می آید و به امامت او نماز می گزارد.

علاوه بر این، چنین معجزات و شگفتی هایی در مورد خاندان وحی و رسالت بی سابقه نیست، ما در كتاب «فاطمه زهرا علیهاالسلام از گهواره تا شهادت» روایتی را از طریق اهل سنت آورده ایم كه می گوید:

هنگامی كه خدیجه علیهاالسلام، آن بانوی بزرگ، به دخت گرانمایه اش فاطمه علیهاالسلام باردار بود آن كودك با مادرش سخن می گفت. [1] .

و نیز روایت دیگری از شعیب بن سعد مصری نقل كردیم. كه خدیجه علیهاالسلام می گوید: روزی گفتم هر كس محمد را تكذیب كند، زیانكار است؛ چرا كه او پیام آور پروردگار من است.

در این هنگام، فاطمه علیهاالسلام از شكم من ندا داد: هان ای مادر! مادر جان! اندوهگین مباش و نهراس كه خداوند همراه پدر من و یار و پشتیبان اوست».


[1] فاطمه عليهاالسلام از ولادت تا شهادت، ترجمه دكتر فريدوني: ص 56، به نقل از تجهيز الجيش، دهلوي حنفي و نزهة المجالس: ج 2، ص 227.